Monday, March 3, 2014

Jerebu datang lagi.. kesian anak-anak..

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia (kena praktis ni.. dah nak balik sekolah.. heheheheeh)

Hmm.. dah dua tiga hari cuaca makin buruk.. minggu lepas teringin nak bawak anak-anak ke taman-taman yang banyak di Putrajaya ni.. tapi keluar je rumah tekak dah mula perit dan mata pedih.. tengok nilai IPU tak la tinggi mana tapi memang terasa.. Jadi sebab kesian kat anak-anak bawalah mereka pergi Paradigm Mall.. masuk Jkids Playground.. it is the price to pay with this weather.. anak-anak perlu juga bermain.. melompat untuk kesihatan badan mereka.. bukan bagi makan vitamin je tau.. hehehehe

Semalam baby R3 dah mula selsema dan batuk.. Selsema berjangkit dari R1.. batuk tu mungknin sebab jerebu makin teruk.. R2 je yang nampak masih ok.. Saya sendiri memang sakit tekak.. tu tanda-tanda nak sakit la tu.. Masa ni Nutriferon dari Shaklee memang baik.. malangnya stok dah habis.. baru je order online untuk kegunaan sendiri..


Tak nak tulis panjang-panjang.. apa yang ada di gambar tu pun dah boleh terangkan kebaikan Nutriferon.. macam mana saya gunakan Nutriferon pada masa yang kurang baik seperti ni?? Untuk R1 dan R2 saya letakkan separuh sachet Nutriferon dalam botol susu.. biasanya botol yang pertama pagi-pagi.. sebab mereka biasanya habiskan susu tu.. Untuk R3?? Untuk R3 ibu la kena minum.. so ada dalam susu and sampai pada R3.. biasanya kalau musim biasa-biasa saya ambil satu sachet je seminggu.. mahal menda ni.. so memang berjimat-jimat.. tapi bila tiba musim macam ni.. ambil setiap hari supaya keluarga saya sihat..

Kalau nak tahu apa lagi kebaikan Nutriferon dan vitamin-vitamin lain Shaklee.. boleh hubungi kami di https://www.facebook.com/shakleewithrizaandlily atau SMS/Whatsapp kami di 0122861172 (lily) dan 0129234003 (riza/abang)

No comments:

Post a Comment