Sunday, March 2, 2014

Badan kita seperti Rumah?


Selalu terdengar orang cakap banyaknya vitamin Shaklee nak kena makan.. tak ada ke satu je yang boleh untuk semua.. hmmm.. kalau ada vitamin atau ubat macam tu tak payah la orang susah-susah belajar jadi doktor.. sebab ada satu je ubat untuk semua jenis penyakit..

Hari ini saya gunakan rumah sebagai satu idealogi untuk vitamin shaklee.. kalau kita nak buat rumah.. kena ada batu, besi dan simen untuk bina struktur asas rumah.. sama juga dengan badan kita.. terdiri daripada sel-sel dan tulang yang membentuk struktur asas badan kita.. untuk rumah yang sempurna.. kena ada wiring.. ada paip.. dan kena cat untuk cantikkan dia..

Memang ada banyak set-set dalam shaklee ni.. ada untuk dalam pantang.. menyusu.. kuruskan dan sebagainya.. tapi hari ni saya nak cerita set basic yang sepatutnya kita mula ambil untuk 'rumah' yang lebih cantik dan kukuh..


Ini set basic shaklee.. apa kaitannya dengan 'rumah' yang kukuh.. 

Produk 1: Energizing Soy Protein (ESP)
Protein berguna untuk membina sel-sel baru dalam badan kita.. kalau dilihat kepada komposisi badan kita.. 25% adalah terdiri protein.. dari mana punca protein? dari daging.. ayam dan banyak lagi.. tapi apabila dimasak kandungan protein akan banyak hilang.. jadi satu cara yang paling mudah ialah mengambil ESP.. insyaAllah saya akan buat satu pos khas kenapa ESP dari shaklee ini istimewa.. jadi.. kita dah bantu 'rumah' kita dengan pembinaan dinding yang kukuh..

Produk 2: Vitamin C
Vitamin C pula berfungsi untuk menguatkan sel-sel yang kita bina dari protein.. jadi macam simen yang lindungi batu bata yang kita gunakan untuk buat rumah kita.. Vitamin C juga boleh membantu untuk mempercepatkan pemulihan luka-luka.. Ia juga boleh menguatkan imunisasi badan kita. 

Produk 3: B-Complex
B-Complex berfungsi untuk menukarkan makanan kepada tenaga.. macam paip air dan sistem elektrik dalam rumah kita.. ada air.. ada elektrik.. kita boleh berfungsi dengan lebih baik dalam 'rumah' kita.. ia juga boleh membantu untuk melawan tekanan dengan memastikan kesihatan fungsi saraf.. banyak lagi kebaikan B-Complex ni.. nanti saya kongsi di entri lain..

Produk 4: Vitalea
Vitalea ni macam cat rumah.. dia akan melengkapkan rumah kita agar lebih cantik kerana Vitalea berfungsi sebagai pelengkap nutrisi.. kualiti makanan kita makin merundum.. lagi-lagi kepada yang sering makan di luar.. sayur dah layu.. bahan penambah perasa makanan banyak digunakan.. jadi kita perlu bantu dengan melengkapkan nutrisi yang kurang.. tadi ESP dah bina sel baru.. Vitamin C pula kuatkan sel-sel tersebut.. jadi Vitalea pulak memastikan sel itu hidup..

Jadi di sinilah rumah kita lebih kukuh.. lebih cantik.. lebih terlindung.. siapa yang inginkan 'rumah' yang lebih baik? boleh hubungi saya dengan SMS/Whatsapp 0122861172 (lily) dan 0129234003 (riza) .. promosi bulan Mac.. ESP!! jadi dapatkan dengan harga yang terbaik..

No comments:

Post a Comment